Kategorie:

Wady spożywania dwóch posiłków dziennie.

Długi okres postu nie daje prawa do przejadania się. Nadmiar jedzenia po przebytym poście szkodzi procesom metabolicznym. Musisz połączyć okresowy post ze zdrową dietą ubogą w cukier i skrobię oraz bogatą w błonnik, tłuszcz, białko i warzywa.

Przerywany post może zwiększyć poziom kortyzolu w organizmie, jeśli masz dysfunkcję nadnerczy. Jeśli zmagasz się ze stresem i problemami ze snem, nie powinieneś głodować.

Brak równowagi poziomu cukru we krwi.

Jeśli masz zaburzenia równowagi cukru we krwi lub insulinoodporność, post przerywany może być bardzo trudny. Aby nie pogorszyć stanu, będziesz musiał jeść więcej wysokiej jakości białek i zdrowych tłuszczów. Przedłużony post wywołuje objawy zaburzenia równowagi cukru we krwi, takie jak częsty głód lub bóle głowy przy późnym jedzeniu.

Ponieważ hormony kobiece są bardzo wrażliwe na stres, ginekolodzy nie lubią zalecać okresowego postu, z wyjątkiem pewnych faz cyklu miesiączkowego, takich jak pierwsze dni po menstruacji. Jeśli masz problemy z cyklem, post przerywany nie jest dla ciebie.

Może zamiast głodzić się na diecie opartej o drastyczne ograniczenie posiłków, warto zainteresować się dietą SIRT?

Dieta SIRT jadłospis.

W końcu została ona opracowana, aby w jak najbardziej przystępny sposób doprowadzić do utraty zbędnych kilogramów. Co więcej ma ona pozytywny wpływ na organizm, opóźniając procesy jego starzenia.

Posiłki raz dziennie

Plan posiłków One Meal A Day lub dieta OMAD to ekstremalna forma przerywanego postu, zwana również dietą 23:1, ponieważ pościsz 23 godziny dziennie i spożywasz jedzenie w ciągu godziny. Teoria głosi, że organizm może uzyskać wszystkie potrzebne mu składniki odżywcze w jednym posiłku, jeśli posiłek jest odpowiednio ułożony – zwykle jedna porcja mięsa, porcja dwóch różnych warzyw, obfite porcje produktów pełnoziarnistych i roślin strączkowych oraz trochę węglowodanów. Powinno być też trochę mleka lub jogurtu.

Teoria mówi, że jeśli jesz tylko raz, zwracasz większą uwagę na jedzenie. Ponadto, jak twierdzą zwolennicy, pomaga organizmowi wykorzystać zmagazynowany tłuszcz, co z czasem prowadzi do utraty wagi.

Website | + posts

Urodzona we Wrocławiu w późnych latach 80. Obecnie zamieszkuje podwrocławską miejscowość wraz z mężem, dziećmi i kotem. Z wykształcenia pedagog.
Od kilku lat prowadzi blogi na temat zdrowia, dbania o kondycję fizyczną oraz o unikaniu chorób i kontuzji. Swoją pasją chce podzielić się z jak największym gronem osób.
Jeśli szukasz dobrej i wartościowej strony, która może pomóc ci w codziennym dbaniu o zdrowie, to świetnie trafiłeś! Znajdziesz tutaj porady i wskazówki jak naturalnie zadbać o dobrą kondycję organizmu.